ANNONS

Yaytrade plockar in 16 miljoner och tvÄ starka profiler: "En super-user"

Magnus Agervald, Flora Berglund och David Knape

"Har en spÀnnande roadmap".

ANNONS

I Är rÀknar marknadsplatsen Yaytrade att passera 7 miljoner kronor i omsÀttning, och under första halvÄret av 2021 siktar man pÄ en notering. Nu avslöjar bolaget att Ytrade Group har stÀngt en pre-IPO-runda om 16 miljoner kronor, nÄgot som företaget beskriver som en "kraftigt övertecknad investeringsrunda".

LÄS ÄVEN: Yaytrade lanserar digitala rum: ”NĂ„got vi knappt vĂ„gat hoppas pĂ„â€

Vi har en stark försÀljningstillvÀxt i Yaytrade, har en spÀnnande roadmap i vÄr plattform framÄt och en expansiv tillvÀxtplan för 2021, sÀger David Knape, vd och medgrundare av Yaytrade till Ehandel.

Vi har en tydlig vision och strategi för hur Yaytrade kommer att utvecklas i en noterad miljö, vilket tydligt speglat sig i det starka intresse vi haft frÄn olika strategiska investerare i den pre-IPO emission vi precis stÀngt.

Bolaget meddelar Àven att man stÀrker upp sin organisation och styrelse med tvÄ starka profiler. Yaytrade tillsÀtter Magnus Agervald som ny styrelseordförande. Han har tidigare bland annat varit vd för Byggmax och Ratos, samt tillförordnad vd pÄ Webhallen.

Vi Àr mycket glada över att Magnus valt att tilltrÀda uppdraget som ny ordförande i Yaytrade. Magnus har en mycket relevant och skarp bakgrund bÄde som entreprenör, företagsledare och styrelseproffs i sÄvÀl onoterade som noterade bolag, sÀger David Knape.

Den erfarenhet Magnus bidrar med blir direkt relevant för oss och ger redan ringar pÄ vattnet i den tillvÀxtresa som Yaytrade pÄbörjat.

Den andra personen som kliver in i styrelsen Àr Flora Berglund. Bolaget skriver att hon rekryteras av strategiska skÀl. Flora kommer frÄn det svenska modevarumÀrket TÎteme dÀr hon Àr "E-com buyer and planner specialist".

Det ska bli vÀldigt kul att fÄ börja jobba med Yaytrade-teamet. Jag ser fram emot att fÄ bidra med min erfarenhet frÄn att jobba för ett premium modevarumÀrke, dÀr utgÄende lager konstant Àr en strategisk trade-off mellan kostnad och varumÀrke. Personligen Àr jag Àven en "super-user" av just denna typ av tjÀnst och ser mycket potential i Yaytrade som affÀrsidé, sÀger Flora Berglund.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se