ANNONS

Clas Ohlson lanserar blixtsnabb Click & Collect

"Handlar om att våga tänka annorlunda".

ANNONS

Click & Collect har blivit ett väldigt populärt leveransalternativ under pandemin. Något som flera större aktörer vittnat om. Nu snabbar Clas Ohlson på sitt erbjudande, som kort och gott kallas Hämta i butik, och gör det möjligt att hämta sin onlinebeställning efter bara 30 minuter i butik.

I tider av social distansering handlar det om att våga tänka annorlunda och hitta nya sätt att erbjuda kunden trygghet och flexibilitet. Vi har lanserat flera nya alternativ för kunderna att handla och ta emot sina varor från oss de senaste åren och erbjuder nu en unik kombination av butiker, e-handel på egen och andras plattformar med ett flertal flexibla leveransalternativ. Jag är väldigt glad att vi nu förbättrar samspelet mellan vår e-handel och vårt butiksnät ytterligare med ännu snabbare leveranser, säger Stine Trygg-Hauger, Chief Commercial Officer på Clas Ohlson, i ett pressmeddelande.

Clas Ohlson har precis som flera andra aktörer också gjort det möjligt att få varan levererad utanför butikslokalen, för de som helt enkelt vill undvika folksamlingar.

Våra butiker är en viktig konkurrensfördel. Butikerna är en mötesplats där vi på ett mer personligt sätt får träffa våra kunder och förstå deras behov. Dessutom fungerar butikerna som logistikhubbar för vår onlineaffär och med 30 minuters leveranstid ökar vi bekvämligheten ytterligare. När kunden kommer hit för att hämta sitt paket kan de också få råd från våra kompetenta medarbetare, returnera produkter eller kanske hyra verktyg till nästa hemmaprojekt, säger Peder Apelgren, Chief Digital Officer på Clas Ohlson.

Nils Lund
nils@ehandel.se