Att trion Nelly, Qliro och CDON ska bli tre självständiga bolag, har vi vetat om ett tag. När Ehandel.se träffade Nellys vd, Anna Ullman Sersé, berättade hon att e-modeföretaget ser väldigt postivt på att stå mer på egna ben.
Det blir lättare för oss att fokusera på det som är viktigast för bara oss och inte en hel koncern. Först och främst är det fokus på att klippa navelsträngen. Vi ska bemanna uppåt eftersom att vissa supportfunktioner har funnits centralt så det är det vi jobbar med på kort sikt, sa Anna Ullman Sersé till Ehandel.se.
LÄS ÄVEN: På egna ben - nu siktar Nelly.com internationellt
Sagt och gjort. Nu meddelar Nelly att de har rekryterat en ny Chief Customer Officer som ska ansvara för försäljning och marknadsföring. Den som tar på sig titeln är Carola Lundell som samtidigt blir en del av företagets ledningsgrupp. Hon tillträder sin nya tjänst i maj.
Nelly är ett väletablerat varumärke med en unik position där det finns ytterligare potential att utveckla affären. Jag är väldigt peppad på att tillsammans med teamet fortsätta driva kundnytta och tillväxt, säger Carola Lundell i ett pressmeddelande.
Carola kommer närmast från TV4-Gruppen där hon bland annat varit chef för tillväxtaffärer och affärsutveckling, samt satt i ledningsgruppen. Innan hon kom till TV4 var chef för digitala kanaler på Coop.
Carola Lundell har stor erfarenhet av att driva tillväxt och hon blir ett bra tillskott för Nellys tillväxtresa. Jag ser framemot att arbeta tillsammans för att utveckla Nelly som ett av Nordens starkaste varumärken, säger Anna Ullman Sersé.