Nyligen firade Foodora över 180 anslutna butiker till sin tjÀnst q-handel, och nu kliver Ànnu en ombord. Den hÀr gÄngen Àr det e-handelsföretaget We B Tea som specialiserar sig pÄ te, och som startades av "mammaprenörerna" Beatrice Garvey och Amelie Berggren i maj i fjol.
LĂS ĂVEN: Mammaprenörernas e-handel tar fart â vill byta ut vin mot te
Intresset för te vÀxer och mÄnga mÀnniskor vill ersÀtta kaffe med ett hÀlsosammare alternativ. Te med levererat med expressfart kommer nu att konkurrera med exempelvis fredagsvinet, sÀger Beatrice Garvey i ett pressmeddelande.
We B Tea:s produkter kommer att lanseras pÄ Foodora den hÀr veckan i Stockholm och Göteborg.
Vi har genom vÄra analyser sett att just te Àr nÄgot som vÄra kunder efterfrÄgar, och det Àr mycket möjligt att We B Tea:s folkrörelse kommer vÀxa sig starkare nu genom q-handeln, sÀger Hans Skruvfors, vd pÄ Foodora Sverige.
Jag Àr mycket glad över att Beatrice och Amelie ansluter sig till oss, deras produkter kommer bredda vÄr utbud som tillgodoser svenskarnas behov.
LĂS ĂVEN: Ăver 180 butiker ansluter till Foodora: âĂndrar spelplanenâ