E-modebutiken Bubbleroom har sedan en tid tillbaka satsat på att få tillväxt i sin webbutik, men nu satsar de även på en expansion såväl i Norden som i Europa.
Nyligen meddelade företaget att de under 2018 lyckades gå om sitt omsättningsmål, med att öka 35 procent för helåret. Nätbutiken omsatte istället cirka 330 miljoner kronor, jämfört med 200 miljoner under 2017.
I samband med siffrorna avslöjades även de nya rekryteringarna. Bolaget stärkte upp företagets ledningsgrupp med fyra nya personer. De som anställdes tog på sig rollerna som CFO, Chief Digital Officer, logistikchef samt People & Culture Manager.
LÄS ÄVEN: Bubbleroom når 330 miljoner - genomför stor nyrekrytering
"Framåtlutad kompetens"
Nu, efter en månad, gör Bubbleroom ytterligare en kompetensuppstärkning och utökar styrelsen med nya ledamöter. Den här gången var den gemensamma faktorn mångårig erfarenhet av mode, e-handel och digitala tjänster för att rusta den strategiska kompetensen i bolaget.
- Bubbleroom är inne i en väldigt spännande fas, och vi har redan stärkt ledningsgruppen med erfarenhet och kompetens som ska tillvarata bolagets potential framöver. Ett naturligt nästa steg är därför att även utöka styrelsen med ny, framåtlutad och diversifierad kompetens, säger Freddy Sobin, styrelseordförande i Bubbelroom, i ett pressmeddelande och tillägger:
- Jag är övertygad om att samtliga fyra nya ledamöter kommer att bidra stort till bolagets resa framåt. Jag ser också verkligen fram emot styrelsearbetet tillsammans och att genom det ytterligare främja bolagets fortsatta tillväxt.
"Best-in-class marknadsföring"
De nya styrelsemedlemmarna är Susanne Holmström, som är NetonNets vd och tidigare privatmarknadschef på Trygg-Hansa, och Mattias Miksche som besitter en flerårig erfarenhet från styrelsearbete från bland annat Sportamore, Avanza och Dustin.
- Bubbleroom har en marknadsposition som är unik och är verksamt i ett segment med stor potential för ytterligare tillväxt. Den tillväxtresa bolaget gjort under de senaste tre åren är minst sagt imponerande, och jag ser med stor tillförsikt på de möjligheter vi nu har framför oss, säger Mattias Miksche.
Den tredje är Aurore Belfrage som är en techprofil som bland annat jobbar med AI och har lång erfarenhet från startups och digitala verksamheter, samt Malin Strihagen som har mångårig erfarenhet från brand management inom modebranschen, bland annat från Ralph Lauren.
- Bubbleroom är ett spännande företag, med en otrolig resa bakom sig i termer av tillväxt och digital mognad. Bolaget har på kort tid etablerat ett marknadsföringsarbete som verkligen är best-in-class. Att nu få bidra till att ytterligare skärpa bolagets digitala profil är något jag ser fram emot, säger Aurore Belfrage.