I oktober förra året meddelade det svenska heminredningsföretaget Linum att de skulle satsa på e-handeln. Företaget som startades på 60-talet har förstås en stor del av sin försäljning via fysiska återförsäljare, men i fjol lanserades en ny nätbutik för att fånga fler av de nya digitala konsumenterna.
LÄS ÄVEN: Skulle vända till svarta siffror - nu står e-handeln för 18%
Redan i slutet av förra året kunde Linum konstatera att e-handeln hade ökat med 27 procent och tagit en ansenlig del av företagets omsättning.
- Jag kan avslöja att e-handeln 2018 stått för cirka 18 procent av vår totala omsättning, berättade Charlotta Dahlqvist, Linums talesperson, för Ehandel.se i december.
Nästa steg för Linum var att förbättra företagets digitala affär utifrån ett lager- och logistikperspektiv. I dag meddelar företaget att de gör två tunga nyrekryteringar.
"Ny fas gällande logistiken"
Ett område som Linum stärker upp är just logistiken, genom att rekrytera Ingris Hessedahl som nya lager- och logistikansvarig. Ingrid kommer närmast från modeföretaget Filippa K.
Företaget meddelar samtidigt att man nyligen flyttat till ett nytt lager, som sköts av TPL-företaget Storex.
- Flytten till den nya lokalen har gått väldigt smidigt och vi ser nu fram emot en ny fas gällande lager- och logistikfrågor, säger Ingrid Hessedahl i ett pressmeddelande.
"En aktör att räkna med"
Utöver Ingrid har man också anställt Mats Svensson som Retail Sales Manager. Mats Svensson ska leda den fysiska expansionen, men förstås med ett e-handelsperspektiv.
- Jag kommer bland annat att behöva möta branschens allt tilltagande profilering mot omnikanal där min intention är att Linum ska vara en aktör att räkna med, säger Mats Svensson.