Den svenska e-handelsplattformen Kodmyran meddelar idag att man förbereder sig för Amazons svenska lansering. Precis som konkurrenten Jetshop har man vänt sig till företaget Sello, som jobbar med just kopplingar mot marknadsplatser.
LÄS ÄVEN: “Vi förbereder oss för att kunna samarbeta med Amazon”
Katrin Lundgren, grundare och vd på Kodmyran, menar dock att man inte bara satsar på Amazon i Sverige, utan på alla marknadsplatser. Sello ska nämligen möjliggöra försäljning på ett tjugotal marknadsplatser världen över.
Det finns ett flertal marknadsplatser i dag som är nischade mot olika branscher i olika länder, och som därmed blir olika viktiga för olika e-handlare. Våra kunder har skiftande behov och vi vill kunna erbjuda dem möjlighet att snabbt nå just den marknadsplats som är viktig för deras verksamhet, och inte bara erbjuda en koppling mot Amazon för att det är det heta just nu. Vi tror att många olika marknadsplatser kommer vara viktiga i framtiden. Därför har vi ingått partnerskap med Sello, säger Katrin Lundgren i ett pressutskick.
Satsar helt på Sello
Faktum är att Kodmyran tidigt varit ute med egna kopplingar mot svenska marknadsplatser som Fyndiq, CDON och Tradera. I och med partnerskapet med Sello så kommer man dock att gå över till deras lösning för allt.
På sikt innebär det att vi kommer att ta bort våra egna kopplingar mot marknadsplatser och i stället helt fokusera på samarbetet med Sello. På så sätt sparar vi bägge resurser och kan fokusera på det vi är bra på. Våra kunder kan enkelt använda Sellos tjänster och det ger också Sellos kunder möjlighet att använda vår e-handelsplattform och vårt ERP backend för sin order, lager och inköpshantering, säger Katrin Lundgren.