Cervera hoppar på hållbarhetståget och lanserar det nya affärsområdet Cervera Vintage. Här ska man skapa ett "hållbart ekonomiskt kretslopp", där kunderna kan både köpa och sälja vintageobjekt för kök och matplats via företagets e-handel.
Det är en otroligt spännande utmaning att starta upp denna verksamhet som känns helt rätt i tiden. Cervera Vintage erbjuder en värld av tidlösa epoker, klassiska stilikoner, kärlek till färg och form och i sin kontext jämte Cerveras ordinarie sortiment. Ett nyskapande uttryck som tilltalar dagens medvetna konsumenter, säger Emma Ohlson, verksamhetschef för Cervera Vintage och tidigare verksamhetschef för Stockholms Auktionsverk Fine Art.
Kunderna kommer att via kunna värdera de objekt de önskar att sälja direkt på Cerveras hemsida. Därefter lämnas produkten in i valfri butik över hela landet och kunden får betalt vid inlämningen. Försäljningen kommer sedan att ske online och i flaggskeppsbutiken på Sveavägen i Stockholm.
Lanseringen av Cervera Vintage är en viktig del i vårt arbete med att skruva upp Cerveras erbjudande med nya affärsområden och lösningar. Tack vare vårt rikstäckande butiksnät och vår starka e-handel kan vi verkligen möta våra kunder på deras villkor. Grunden i vår verksamhet är inspiration, kvalitet och kunskap. Genom Cervera Vintage erbjuder vi våra kunder en ny spännande värld av åtråvärda och unika produkter samtidigt som det är ett naturligt nästa steg i vårt hållbarhetsarbete att bidra till en mer cirkulär konsumtion. Om vi kan hjälpa till att bevara klassisk design till nästa generation och hitta nya ägare till historiska objekt och bortglömt hantverk så har vi lyckats, säger Peter Rimbäck, vd på Cervera.