Elgiganten har nått en ny magisk milstolpe. Nu har nämligen kundklubben, som lanserades 2016, kommit upp i hela två miljoner medlemmar.
Jag är oerhört stolt över vad vi har uppnått med vår CRM-satsning. Vi har lärt oss mycket om våra kunder och är nu bättre rustade för att ge relevant innehåll och mer information om produkter som efterfrågas av våra kunder. Att vi nu kan säkerställa en ännu bättre kundupplevelse och samtidigt bygga lojalitet gynnar både våra kunder och företaget i sin helhet, säger Camilla Everberg, marknadsförings- och e-handelschef på Elgiganten, i ett pressmeddelande
Genom kundklubben erbjuds medlemmarna bland annat att ta del av Black Friday-erbjudnanden och reor före alla andra, något som visat sig vara en framgångsfaktor.
Vi kommer fortsätta att lansera unika fördelar och event för våra kundklubbsmedlemmar, vår resa har bara börjat, säger Jimmie Pettersson, CRM-chef på Elgiganten.
"Skulle inte vara möjligt"
Och för den som nu sitter där ute och undrar hur man förvandlar kunderna till lojala medlemmar, så bjuder man på en viktig nyckel.
Två miljoner kundklubbsmedlemmar är ett resultat av ett gemensamt och målinriktat arbete, den absolut största faktorn till att vi lyckats är medarbetarna i varuhusen och butikerna. Utan deras engagemang för kundklubben och deras förmåga att förklara för våra kunder vad ett sådant medlemskap innebär, skulle två miljoner inte vara möjligt, säger Camilla Everberg.