E-handlare som använder PostNords tjänst Varubrev lever i en bergochdalbana av förändringar. Fraktbolaget har både försämrat och förbättrat tjänsten, ur e-handlarnas synvinkel, flera gånger den senaste tiden. Från prishöjningar och avgifter, till sänkta avgifter och utökad spårning.
LÄS ÄVEN: PostNord uppdaterar varubrevstjänsten - igen
"En funktion många har frågat efter"
I och med att fraktbolaget, i början av maj, ser över villkoren på flera av sina tjänster så kommer varubreven nu att få nya funktioner. Den gamla tilläggstjänsten “Påse på dörren” ersätts av den nya förbättrade tjänsten “Leverans vid dörr”, och kommer att erbjudas kostnadsfritt inom tjänsten Varubrev.
- Från och med den 2 maj lägger vi till en funktion som många har frågat efter. Då blir det möjligt för avsändaren att välja Leverans vid dörr som tilläggstjänst utan extra kostnad. Det innebär att försändelser som är för stora för att gå ner i mottagarens brevlåda eller inkast lämnas vid dörren, istället för att går vidare till mottagarens ombud, berättar Maria Ibsén, pressansvarig på PostNord.
"Sveriges största e-handelsföretag"
Alla mottagare kommer nu att kunna få sina försändelser vid dörren, inte bara de som bor i flerfamiljshus, och utdelningen sker under alla vardagar. Den nya tjänsten “Leverans vid dörr” har tagit fram tillsammans med flera stora e-handelsföretag. Kunderna får en avisering när leveransen delats ut vid dörren.
- Leverans vid dörr har tagits fram i samarbete mellan PostNord och en referensgrupp bestående av några av Sveriges största e-handelsföretag. Vi tycker det är väldigt roligt att ha möjlighet att ta med kundernas feedback rakt in i produktutvecklingen, säger Maria Ibsén.