Idag redovisar Asos sitt andra kvartal, december till februari, som visar på en försäljningsökning med totalt med 13 procent och en omsättning på cirka 659 miljoner pund. I Storbritanien, som är företagets hemmamarkand, ökade försäljningen med 14 procent. I Europa ökade försäljningen med 12 procent.
Den brittiska e-modehandlaren räknar även antalet aktiva kunder, alltså kunder som inom de senaste tolv månaderna handlat på Asos. Den gruppen ökade med 16 procent under kvartalet.
LÄS ÄVEN: Asos tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt
- Koncernens försäljning ökade under perioden med 13 procent. Vi fortsatte att överträffa marknadsutvecklingen i Storbritannien. Försäljningen i Europa ökade med tolv procent, även om Frankrike och Tyskland, som är våra två största marknader, fortsätter att vara utmanande, säger Nick Beighton, vd på Asos, i ett pressmeddelande.
I sin kvartalsrapport upprepar Asos sina prognoser för verksamhetsåret 2018/2019 om en försäljningsökning på 15 procent till och med augusti.