Elektronikkedjan Kjell & Company är känd för sin trevliga och kunniga butikspersonal. För att även kunna erbjuda samma service i e-handeln, valde bolaget att gå ihop med live-videostreamingaktören Bambuser.
LÄS ÄVEN: Hemligheten bakom svenska miljardkedjans butiksframgångar
Genom Bambusers Live Video Shopping-tjänst kommer Kjell & Company att kunna erbjuda en personlig shoppingupplevelse på nätet, precis som i sina fysiska butiker. Kunden ska kunna lägga produkterna som personalen föreslår i videosamtalet direkt i sin shoppingkorg.
Vi valde att samarbeta med Bambuser eftersom de förstod att kundupplevelsen måste vara i linje med den personliga upplevelsen i butiken och inte bara något som kan uppnås genom ett vanligt videosamtal. Vikten av den här tjänsten förstärktes dessutom under Covid-19-krisen, eftersom människor plötsligt inte kunde besöka de fysiska butikerna, säger Martin Knutson, CTO på Kjell & Company, i ett pressmeddelande.
Redan nu har Kjell & Company fått mycket positiva reaktioner från kunder som använt sig av den nya interaktiva live-shoppingupplevelsen.
Vi insåg mycket snabbt att vår investering i Live Video Shopping var värd det. Vi får otroligt mycket positiv feedback från kunder som uppskattar möjligheten att få tips och vägledning, säger Eric Lundberg, vd för Kjell & Företag.
Vi tror att denna utveckling är en viktig hörnsten som stöder nästa generationens e-handelsupplevelser, där de bästa elementen i den fysiska och digitala världen samlas.