ANNONS

Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år

Sökbyrån som har gått från noll till nio miljoner på två år
Denny Sacipovic

Siktar på 20 miljoner i år.

ANNONS

I takt med att e-handeln växer poppar det inte sällan upp nya leverantörer som vill få en del av den växande e-handelsbranschen. En typ av företag som brukar hålla sig framme i e-handelssammanhang är byråer som arbetar med sökmotoroptimering och annonsering på nätet.

Växande kunder som återinvesterar

Och att få hjälp med att synas verkar vara högt prioriterat av många e-handlare. Åtminstone om man ska döma av utvecklingen för en del byråer som arbetar på området. Sökbyrån Våning 18 har gått från noll till nio miljoner i omsättning på två år. Nu är företaget inne på sitt tredje verksamhetsår - ett år som väntas innebära en omsättning på 20 miljoner kronor.

- Vår tillväxt beror främst på att vi har lyckats växa tillsammans med våra kunder genom att leverera ett bra resultat som har gjort att dessa kunder i sin tur har vuxit och därigenom ökat sina investeringar hos oss, berättar Denny Sacipovic, vd på Våning 18 i ett mejl till Ehandel.se.

Företaget riktar särskilt in sig på e-handlare och Denny Sacipovic uppskattar att e-handelsföretagen för närvarande utgör 90 procent av bolagets kunder. Bland annat har Aim’n, Dragkrokskungen och Westgear valt att arbeta med företaget.

"E-handlaren den viktigaste målgruppen"

Bedömningen är att det är särskilt enkelt att beräkna vad varje investering ger i avkastning när det kommer till e-handlare.

- Det går såklart även att mäta med smarta konverteringsmål även för en icke e-handlare, men det är som sagt betydligt enklare att räkna enligt ovan med en kund som säljer sina varor eller tjänster online. Så av den anledningen så är givetvis e-handlaren den viktigaste målgruppen för oss i dagsläget.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se