Nyligen stod det klart att prylbutiken Coolstuff omsatt 212 miljoner kronor under verksamhetsåret som slutade den sista april i år. Samtidigt berättade företagets medgrundare Kajsa Knapp om deras plan för att öka omsättningen, vilket bland annat innebär ett ökat fokus på lönsamma marknader.
LÄS ÄVEN: CoolStuff ställer om för att öka omsättningen
Vi frågade Kajsa Knapp hur de ser på Amazons nu bekräftade intåg på den svenska marknaden.
Konkurrensen skärps när Amazon startar svensk sajt, det är nyttigt och har hänt förr. Vi har förberett oss ganska länge på det eftersom det bara varit en tidsfråga när det skulle hända, så det blir spännande att se vad som händer nu framöver, säger Kajsa Knapp till Ehandel.
Redan 2015 berättade företaget om en storsatsning på egna varumärken, i samband med att man siktade internationellt. Egna produkter är förstås ett sätt att stärka sin position på marknaden.
Säljer redan på Amazon
Coolstuff som alltså sålt internationell sedan flera år tillbaka, säljer redan på Amazons marknadsplats. De verkar dock inte speciellt intresserade av just Amazon.se.
Det ligger inte i vår strategi att sälja på marknadsplatser i Sverige utan vi ser mycket positiva saker som händer med vårt egna varumärke och kommer fortsätta stärka det. Vi säljer våra egna produktvarumärken på Amazon UK sedan några år tillbaka och det går framåt och vi lär oss mycket, berättar Kajsa Knapp.