ANNONS

Caia om TikTok-satsningen: “Vi ser en oerhört stor potential”

Från Caias TikTok-konto och Mikael Snabb

“En väldigt viktig kanal för att nå ut”.

ANNONS

Nyligen gjorde vi på Ehandel en djupdykning i TikTok och pratade med flera kända svenska e-handlare om deras satsningar i det relativt nya sociala nätverket.

LÄS ÄVEN: Svenska e-handlare talar ut om TikTok: “Extremt höga resultat”

I förra veckan fick vi den stora nyheten att Verdane köpt in sig i e-handlaren Caia. En nätbutik som även de har en ansenlig följarskara på TikTok, närmare elva tusen stycken. Vi vände oss till Caias vd, Mikael Snabb, för att få veta hur de ser på det sociala nätverket.

Mikael Snabb berättar att Caia endast varit på TikTok sedan i mitten av april i år. På den tiden har man hunnit lägga ut 57 videoinlägg som samlat på sig nära 150 000 “likes”.

Hur ser ni på TikTok som marknadsföringskanal?

Vi ser en oerhört stor potential och vi gillar möjligheten att kunna presentera varumärket på ett lite mer lättfullt sätt än i flera av våra andra kanaler, säger Mikael Snabb och tillägger:

Vår gissning är att TikTok kommer att bli en väldigt viktig kanal för att nå ut till en yngre målgrupp men det pågår även diskussioner om bojkott etcetera och detta följer vi noggrant.

Genomför ni några samarbeten med influencers på TikTok?

Nej, inte ännu men vi jobbar på det.

Företaget ska idag inte betala för någon exponering på TikTok men man uppskattar alltså hur Caia kan presentera varumärket i den sociala kanalen. Något som förstås också lockar är möjligheterna att nå ut, där TikTok sägs slå konkurrensen.

Tillväxten i TikTok är snabbare än i andra kanaler, konstaterar Mikael Snabb.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se