ANNONS

Aim'n testar nya trenden: "Avtalet löper i sex månader"

Aim'n-grundarna och Eequitys investeringsteam, som investerade 60 miljoner i bolaget i mars

Ska live-sälja till kunderna.

ANNONS

Bambuser har rekryterat ännu en kund till Live Video Shopping. Den här gången är det Aim'n, som tillverkar och säljer träningskläder via sin e-handel, som ska testa den nya trenden.

Avtalet löper i sex månader och avser en begränsad version av Live Video Shopping för detaljhandel. Bolaget bedömer att intäkterna blir lägre i relation till tidigare ingångna avtal för en fullständig version, skriver Bambuser i ett pressmeddelande.

Bambuser har nu paketerat sin tjänst även för små- och medelstora företag något som resulterat i att Meds, Indiska, Odd Molly, Lace Laboratory, By Malina och Stylein också hoppat på live-shoppingtåget nyligen.

Majoriteten av avtalsvärdet förväntas härledas till den rörliga delen. Med anledning av det, kan Bambuser idag inte bedöma hur stor den fasta delen i avtalet utgör av det totala avtalsvärdet, skriver man om avtalet med Aim'n.

LÄS ÄVEN: Aim’n efter miljonregnet: ”Vi ska bli ett globalt varumärke”

Nils Lund
nils@ehandel.se