ANNONS

Tillväxtresan rullar vidare: "Vi ska göra det bättre i framtiden"

Steine Gretarsson (t.v), vd, och Thomas Andersson, platschef på Däck365

Framgångarna fortsätter för Däck365.

ANNONS

Det snurrar på bra för Däck365.se, som säljer däck, fälgar och hjul på nätet. Deras siffror för 2019 har nu offentliggjorts och visar på en försäljningsökning från 126 till 151 miljoner kronor. Dessutom växlade man upp resultatet från 10,9 till 11,3 miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: Däck365.se slog nytt rekord – omsatte 126 miljoner

Vi är stolta över den resa vi gjort. Vi har haft stabil tillväxt under åren och samtidigt svarta siffror på den sista raden. I år har den positiva trend vi haft fortsatt och vi ser generellt en  stark tillväxt för försäljning online.  Men det är framåt vi blickar och vårt fokus är på hur vi ska göra det bättre i framtiden, säger Steine Gretarsson, vd på Däck365, till Ehandel.

Det som inte framgår av vår årsredovisning, men något som vi fokuserar mycket på, är kundens köpupplevelse. Därför är vi glada över att vi lyckats höja kundnöjdheten samtidigt som omsättningen har ökat. Vi får mycket positiv respons från våra kunder och ser en stor lojalitet och vilja att fortsätta vara kund hos oss.

De har tidigare år prisats av Prisjakts medlemmar som bäst inom kategorin bil och garage och har även blivit en DI Mästargasell, efter tre gasellutmärkelser. Men trots en fortsatt positiv resa, kan man inte slappna av.

Vi måste ständigt utvecklas för att möta våra kunders förväntningar i den ökande konkurrensen, men även för att fortsätta växa.

Vilka ser du som era största utmaningar framöver?

Största utmaningen framåt, om jag måste nämna något så tror jag att transporterna kommer att bli en stor utmaning för oss alla, säger Steine Gretarsson.

Nils Lund
nils@ehandel.se