Nu har modejätten H&M tagit plats på den populära marknadsplatsen SSG.com, Shinsegae Groups, i Sydkorea. H&M har funnits på marknaden sedan 2010 då man slog upp dörrarna till sin första fysiska butik i landet och 2016 lanserades H&M:s egna e-handel lokalt.
LÄS ÄVEN: Svenskarnas succé på supermarknaden Sydkorea
Vi är mycket glada över vårt samarbete med Shinsegae Group, och att vi kan lansera H&M och H&M Home på SSG.com. Nu är H&M ännu mer tillgängligt för alla kunder i Sydkorea tack vare marknadsplatsen som kompletterar vårt befintliga butiksnät och vår digitala butik, säger Niklas Nummela, landschef för H&M Sydkorea, i ett pressmeddelande.
Tanken är att nu stärka modeföretagets position ytterligare i Sydkorea via SSG, samtidigt som man når fler kunder och möter dem där de gillar att shoppa. Företaget släpper både H&M:s klädavdelning och H&M Home på marknadsplatsen.
För att vi ska kunna erbjuda ett brett utbud av produkter, har vi valt att samarbeta med H&M. Nu har vi öppnat en officiell H&M-butik på SSG.com och vi kommer att göra vårt bästa för att tillhandahålla en anpassad plattform som passar varumärkesbilden för internationella modeföretag, säger Nohyun Myung, Trend-produktchef för SSG.com.