E-handeln rusar som aldrig förr och nu börjar många fråga sig vad det innebär för den kommande julhandeln. Branschen är på flera håll redan uppe i Black Friday-volymer, så trycket under de stora shoppinghögtiderna kan bli något alldeles i särklass.
En av de som förbereder sig för att kunna möta ökningen är Jollyroom, som nu investerar ytterligare i AutoStore för att öka kapaciteten än mer.
Denna ökning kommer förbättra bolagets effektivitet, lönsamhet och kapacitet och visa att vi satsar ordentligt på framtiden, säger Ole Sauar, vd och grundare av Jollyroom, i ett pressmeddelande.
"Mest hektiska perioden"
Utökningen landar på 56 400 lådor och tio robotar, vilket gör att man kommer upp i totalt 146 400 lådor och 106 robotar i slutet av oktober i år. En välbehövlig förstärkning när bolaget räknar med att skicka ut över 800 000 order till shoppingsugna kunder inför jul.
Att vara ett tillväxtbolag inom e-handel ställer stora krav på att vi löpande investerar i vår logistiklösning och säkerställer att vi kan fortsätta möta kundernas krav på snabbare leveranser trots ständigt ökande volymer. Julhandeln är vår absolut mest hektiska försäljningsperiod och vi förväntar oss en betydande tillväxt även i år, säger Cecilia Olsson, logistikchef på Jollyroom.