Klarna har dragit en del uppmärksamhet genom sina samarbeten med globala superstjärnor som Lady Gaga och Snoop Dogg. Nu vänder man sig till istället till en grupp som kanske saknar den internationella stjärnglansen, men som är mer folkliga på hemmamarknaden. Och den lanseras under namnet Klarna Squad.
Här återfinns namn som Petter, Linnea Henriksson och Sabinda Ddumba, som på olika sätt ska "skapa engagemang" för Klarna på den svenska marknaden via både sina egna och Klarnas kanaler.
Vi tror mycket på långsiktiga relationer och har därför valt ut våra ambassadörer med stor omsorg. Samarbetet är en möjlighet för oss att verkligen belysa bredden av våra tjänster inom shopping och det är därför viktigt för oss med profiler som både är inspirerande men också ansvarsfulla, säger Christian Cabau, marknadschef på Klarna.
Med i Klarna Squad finns även skådespelerskan Happy Jankell, kocken Markiz Tainton och modeprofilerna Thérèse Hellström och Martin Hansson.
Klarnas svenska Squad lanseras i samarbete med Elle, som representerar profilerna. Konceptet med lokala stjärnor som ambassadörer lanseras även på andra marknader som Tyskland och Storbritannien.