Förra året blev inget annat än en succé för CarpetVista. Försäljningen ökade med 15 procent och nådde 422 miljoner kronor. Men nu rullar man upp en ännu maffigare tillväxt under inledningen av 2020.
Bara under perioden januari-maj ligger tillväxten på 20 procent, trots en tillfällig dipp under mars då pandemin slog till på allvar. Under april ökade man dock med 40 procent och i maj rusade försäljningen med 50 procent, jämfört med samma period förra året.
Vi har under våren sett en kraftigt ökad försäljningstillväxt driven av framför allt ett ökat fokus på hemmet och att vi attraherar nya kundgrupper givet covid-19 situationen, kommenterar Michael Lindskog, vd på CarpetVista, siffrorna.
Utöver en imponerande tillväxtresa lyckades man även höja rörelseresultatet från 21,5 miljoner kronor till 46,9 miljoner kronor under 2019 och såg en marginalförbättring på 5 procentenheter.