Efter en stark tillväxtresa på den nordiska marknaden, har skönhetsföretaget Skincity bestämt sig för att ta klivet utanför Skandinavien. I dag, den 5 februari 2019, lanserar e-handlaren en ny sajt som är speciellt tillägnad den brittiska marknaden.
40 hudterapeuter är redo
Sidan har fått domänen Skincity.co.uk och kommer att kännas igen av dem som är vana besökare av bolagets övriga sajter.
Sortimentet kommer att bestå av utvalda hudvårdsmärken och besökare kan få hjälp av hudterapeuter och olika tester för att få tips om produkter att beställa. Enligt ett pressmeddelande kommer inte mindre än totalt 40 hudterapeuter i Sverige och Storbritannien att vara redo att besvara kundernas frågor.
LÄS ÄVEN: Skincity växer med 27 procent - omsätter nu 350 miljoner
Byggde om befintlig sajt
Den brittiska sajten är i själva verket en ny version av Effortless Skin, som Skincity köpte i somras. Sedan dess har sidan migrerats in i det svenska bolagets struktur, och nu är det alltså dags för lansering under det nya namnet.
LÄS ÄVEN: Skincitys första förvärv: Tar över brittisk konkurrent
Skincity tar även med sin speciella paketinslagning och de - åtminstone inom svensk e-handel - välkända Kokeshidockorna till andra sidan Nordsjön. De brittiska kunderna erbjuds kostnadsfri leverans inom 24 timmar.