ANNONS

Köpte konkurrenten - ska nå 350 miljoner

Nathalie och Dennis Söderqvist driver Babyworld.se

"Vårt mål är att bli marknadsledande".

ANNONS

Butikshandeln går på knäna, men det hindrar inte Babyworld som nu förvärvar Big Baby och därigenom sju butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vårt mål är att bli marknadsledande inom babyfackhandel i Sverige och att förvärva dessa välrenommerade och strategiskt belägna butiker känns som ett stort och avgörande steg i den riktningen, säger Dennis Söderqvist, vd på Babyworld, i en kommentar.

Big Baby AB kommer framöver att bedrivas under varumärket Babyworld.

Vi ser nu fram emot att ytterligare utveckla och fördjupa samarbetet med våra partners i leverantörsledet för att ge våra kunder bästa tänkbara köpupplevelser, säger Dennis Söderqvist.

Babyworld grundades 2016 och hade innan förvärvet såväl egen e-handel som två egna butiker i Uppsala och Västerås. Nu är man alltså uppe i nio fysiska butiker och tar sikte på 350 miljoner kronor i omsättning.

Nils Lund
nils@ehandel.se