ANNONS

CDON till räddning - “extremt tufft” för citybutiker

Magnhild Åsmundhavn och Kristoffer Väliharju

Butiker i Göteborg och Malmö går online.

ANNONS

Marknadsplatsen CDON verkar locka till sig allt flera samarbeten i dessa coronatider. Partykungen meddelade nyligen att när intresset för party och fest minskat så har man valt att lägga ut delar av sitt sortiment på CDON, för att nå nya målgrupper.

LÄS ÄVEN: Partykungens drag efter dramatiska raset

Nu meddelas det att även Innerstaden Göteborg ska få hjälp av CDON. De lokala butikerna ska helt enkelt få ut sina produkter på marknadsplatsen.

Många lokala handlare har utöver den fysiska butiken även utvecklat en digital närvaro. Och nu när kundflödet snabbt förändras på grund av virusutbrottet behövs fler lösningar. Vi är nu glada över att vi hittat ytterligare en försäljningskanal för våra medlemmar via CDON, säger Lena Dalerup, från Innerstaden Göteborg, i ett pressmeddelande.

“Tagit helt stopp”

Detta är inte det första samarbetet med en cityförening för CDON. I april lanserades ett liknande samarbete med Malmö City I Samverkan. Där exempelvis butiken Organic Beauty valt att hoppa på marknadsplatsen.

Det har varit extremt tufft för oss som har mindre butiker i city. Jag säljer ekologiska hudvårdsprodukter och wellnessprodukter och brukar ha en bra tillströmning av kunder men när viruset slog till har det tagit helt stopp. Jag är tacksam för stödet jag har fått och att jag nu kan sälja via CDON online kommer vara avgörande för att vi ska finnas kvar när detta är över, säger Magnhild Åsmundhavn från Organic Beauty.

Innerstaden Göteborg har 500 anslutna företag varav 150 är mindre butiker. Dessa ska nu kostnadsfritt få hjälp och stöd att sälja på marknadsplatsen.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se