Björn Andersson på e-handeln BGA berättar att de just nu slår rekord. Påskhelgen innebar “helt galen försäljning” och ökningar på flera hundra procent. Redan i början av april meddelade BGA att man såg en försäljningsökning med 250 procent, jämfört med i fjol.
Detta kulminerade nu i påskhelgen med nytt rekord.
Hela påskhelgen har inneburit en helt galen försäljning där vi jämfört med fjolårets påsk ökar med över 400 procent. I dag runt lunch började vi se att de galna säljet fortsatte och att vi hade chans på den bästa dagen någonsin, skrev BGA:s grundare och vd Björn Andersson i måndags på LinkedIn, och fortsatte:
Därefter har jag nog kollat vårt sälj minst var femte minut. I dag klockan 21:56 spöar vi Black Friday 2019 och får vårt högsta sälj på en enskild dag någonsin.
Annandag påsk blev alltså BGA:s bästa försäljningsdag någonsin.
Varför tror du att ni har ökat så mycket?
För att folk håller sig hemma i en betydligt större utsträckning, speciellt i våra nordiska grannländer, vilket gör att "fixa till hemma" ligger högt på listan. Både att man har tid och lägre utgifter på annat, om man inte blir arbetslös, berättar Björn Andersson för Ehandel.
Vad är det kunderna köper?
För oss går posters och ramar fortsatt starkt som tidigare. Men speglar har också formligen exploderat och vårt egna varumärke Kaila har blivit en dundersucce.
Är ökningen så att säga en effekt av coronaviruset eller hade ni legat på de här nivåerna i alla fall?
Med tanke på allt lidande corona orsakar för människor och även för många företag så känns det konstigt, men ja vi har fått en positiv effekt av det som skett i folks liv med mer tid hemma, säger Björn Andersson.
Det ska dock ha gått bra för BGA även innan viruset slog till ordentligt.
Vi hade en bra tillväxttakt redan tidigare och låg på plus 90 procent, år till år, fram till den 13 mars. Perioden 14 mars till 13 april är vi däremot uppe i plus 195 procent i tillväxt, berättar Björn Andersson.