CDON fortsätter att pusha för ett "vårens Black Friday". Men nu genomgår kampanjen, som körs 23 april till 3 maj, ett namnbyte. Tidigare Green Friday blir nu Spring Friday.
CDON:s vårkampanj är en av de viktigaste och största satsningarna under året. Vi har fortfarande som målsättning att kampanjen ska bli vårens svar på Black Friday. Vi hoppas att branschen övertid vill ta efter och byta till det nya namnet, säger Henrik Jarl, CMO på CDON, i ett pressmeddelande.
Men namnet Green Friday kommer att, i hållbarhetens tecken, återanvändas och bli en separat, grön kampanj som lanseras till hösten.
Som störst i Norden vill vi göra vad vi kan för att lyfta hållbar handel. Green Friday i sin nya tappning är ett led i ett större ansvarstagande där vi lägger mer resurser på att ställa om verksamheten. Vi är stolta över våra befintliga initiativ, såsom att vi tillsammans med våra kunder skänker närmare 2 miljoner kronor årligen till projektet Rädda Regnskog eller att vi har ställt om hela vår returhantering. Green Friday-initiativet blir ytterligare ett steg i rätt riktning, säger Henrik Jarl.
Varför gör ni det här skiftet?
Vi är stolta över hur vårkampanjen har växt sig så stark över åren, och kommer att fortsätta att driva denna med fokus på prissänkningar och relevanta erbjudanden likt Black Friday men på våren. Sedan CDON startade Green Friday 2016 så har innebörden av ordet Green förändrats och blivit starkt förknippad med miljörörelsen. För att undvika eventuella missuppfattningar byter vi nu namn till Spring Friday och gör Green Friday grön på riktigt, säger Henrik Jarl till Ehandel.