Redan i torsdags hintade Skincity på sin Instagram-sida om sitt kommande Black Friday-erbjudande, och när fredagen bjöd på 20 procents rabatt på hela sortimentet dröjde det inte länge förrän beställningarna började trilla in.
Nu kan Skincity, som kampanjade under fredagen till och med söndagen, konstatera att Black Weekend blev riktigt lyckad för företagets del.
- Vi är otroligt nöjda med helgens resultat. Vi har lagt mycket krut på att förbereda oss i alla avdelningar inför denna helg och belöningen blev att vi slog rekord på flera fronter, säger Skincitys marknadschef Daniela Sjunnesson till Ehandel.se.
200 extraskift på lagret
Under helgen ska Skincity ha hanterat 30 000 order, vilket ska vara en ökning med cirka 60 procent från förra årets Black Friday-helg.
För att kunna hantera allt plock och pack hade Skincity i år planerat för 200 extraskift på lagret. Ett av passen fick företagets vd Mikael Kjellman hoppa in på.
- Som alltid på Skincity så är vår ambition att hålla hög servicenivå och att leverera en så bra upplevelse som möjligt för våra kunder, säger Daniela Sjunnesson.