För att ge kunderna en chans att se vad som hände bakom kulisserna valde CDON.COM att sända live från kotoret i Malmö under hela Black Friday. Tittarna fick ta del av ett nytt "supererbjudande" varje timme och utöver det bjöd företagets live-team på intervjuer med gäster.
LÄS ÄVEN: CDON ger järnet på BF: "Värt att hålla sig vaken hela natten"
Och uppenbarligen gick konceptet hem, både hos CDON:s kunder och bland företagets personal.
- Vi har sänt live från kontoret sedan starten av Black Friday i natt vilket har skapat en fantastisk känsla bland alla medarbetare. Vi har i snitt haft 75 000 tittare per timme på #CDONLive under största delen av dygnet och ser nu fram emot slutspurten på kvällen, skrev företagets marknadschef Philip Mossinger till Ehandel.se i fredags kväll.
Upp från 25 000 förra året
Enligt Philip Mossinger arbetade CDON fortfarande under fredagskvällen med att ta fram nya erbjudanden för att ta höjd för eftertraktade varor som riskerade att ta slut.
#CDONLIVE lanserades förra året och kom då upp i 25 000 tittare i timmen redan under morgonen på Black Friday.
- Vi tyckte om konceptet och det var även uppskattat av kunderna. E-handel kan lätt bli lite opersonligt annars, men på det här sättet får kunden en möjlighet att titta in hos en e-handlare och se och förstå hur mycket arbete som faktiskt läggs ner, sade CDON:s vd Kristoffer Valiharju nyligen i en intervju på Ehandel.se.
LÄS ÄVEN: CDON:s nya VD: "Vi har hela tiden haft full fart framåt"