Klarna lanserar “Consumer Council”, eller konsumentrådet som det heter på svenska, som ska låta betalbolagets kunder att vara med och utveckla Klarna. Initiativet sker globalt och innebär att betaljätten kommer att bjuda in konsumenterna till återkommande träffar där de kan ge Klarna sin feedback på deras tjänster.
Vi har ett fantastiskt community som vi pratar med och lyssnar på varje dag för att förstå deras upplevelser av våra tjänster. Självklart är det kul att få positiv feedback, men vi är ännu mer intresserade av att höra om de områden där det finns förbättringspotential och bättre lösningar som vi själva inte tänkt på, säger Sebastian Siemiatkowski, medgrundare och vd på Klarna, i ett pressmeddelande.
Med lanseringen av ‘Consumer Council’ vill vi ta vår kunddialog till nästa nivå och ge dem en ännu mer central roll i vårt utvecklingsarbete.
Träffarna kommer att äga rum på Klarnas huvudmarknader, tre gånger om året. Den första träffen kommer att ske den 10:e mars i London, därefter kommer en träff i Stockholm den 16:e mars. Senare i vår är även träffar planerade i Manchester, Berlin och New York.
Varje träff kommer att ha ett specifikt tema som är relevant för de olika marknaderna. Efter varje träff kommer de insikter och erfarenheter som konsumenterna delar med sig av att sammanfattas i en rapport som därefter kommer att användas vid förbättring av befintliga produkter och tjänster, samt utvecklingen av nya, förklarar företaget.