Intersport rapporterar en minskad försäljningsnivå med tre procent under 2019, på jämförbara enheter. Men samtidigt firar bolaget en stark digital tillväxt på 20 procent.
Intersports rörelseresultat (EBITDA) ökade med 700 procent, jämfört med 2018, och landade på 40 miljoner kronor.
LÄS ÄVEN: Miljardbolaget går i konkurs – sportjätten slänger in handduken
Den positiva trenden av resultatförbättring fortsätter och under 2019 stärktes resultatet ytterligare. Vi går emot marknaden och stärker vårt rörelseresultat för andra året i rad, säger Marcus Wibergh, vd på Intersport, i ett pressmeddelande.
Vi har ökat rörelseresultatet och tagit stora kliv, men vi vill mycket mer. Vi är mitt i en förändringsresa, både i företaget men även för sportbranschen och retailmarknaden i stort. Med flera positiva initiativ och viktig utveckling ser jag mycket positivt på 2020 trots en tuff start relaterat till avsaknaden av vintern.
Företaget meddelar att man kommer att fortsätta utveckla sin e-handel under året.