ANNONS

Lindex flyttar in hos modejätten: "Ett populärt varumärke"

Vill nå nya, internationella kunder.

ANNONS

Lindex fortsätter sin digitala resa och flyttar nu in hos den populära modeplattformen Zalando. I början av sommaren kommer Zalandos kunder att kunna shoppa såväl damkläder, barnkläder som underkläder från Lindex.

Vi ser fram emot att samarbeta med Zalando, en mycket stark och kundfokuserad plattform med ett ökat fokus på hållbarhet. Kunden är allt för oss på Lindex och vi ser fram emot att möta nuvarande såväl som nya kunder och erbjuda dem Lindex fantastiska produkter, säger Sophie Ready, Head of 3rd Party E-commerce på Lindex.

Zalando har i dag över 29 miljoner kunder på 17 marknader och lanserade nyligen sin nya satsning på hållbart mode.

Vi är väldigt glada över vårt partnerskap med Lindex. Lindex är ett populärt varumärke för både dam- och barnmode, med stort fokus på mångfald och hållbarhet. Det går hand i hand med den växande efterfrågan för skandinaviskt mode på vår plattform samt vårt ökade fokus på hållbarhet. Lindex är därför ett utmärkt tillskott till vårt erbjudande, som gör det möjligt för oss att ta ännu ett steg mot att bli utgångspunkten för mode och livsstil i Europa, säger Kenneth Melchior, chef för Norra Europa på Zalando.

LÄS ÄVEN: Zalando om hållbarhetssatsningen: ”Måste göra det superattraktivt”

Nils Lund
nils@ehandel.se