"Med en explosionsartad tillväxt under de senaste åren har årets Manliga Stjärnskott med sin unga naivitet och kaxighet moderniserat en traditionell bransch. Hans innovativa försäljningssätt gör honom unik och ger honom en enorm potential att nå en världsmarknad. Hans vision är att göra lyx tillgänglig för den vanliga människan".
Så löd motiveringen när det under gårdagens EY Entrepreneur Of The Year-gala i Västsverige blev dags att prisa Årets manliga stjärnskott. Priset från deltävlingen gick till Victor Halvarsson, som ligger bakom den framgångsrika diamanthandeln och e-handelsföretaget Vanbruun.
LÄS ÄVEN: Med 15 miljoner i omsättning efter tre års e-handel
Vill omsätta 200 miljoner om fem år
Det var när Victor Halvarsson letade efter en vigselring till sin blivande fru som han fick idén till e-handeln Vanbruun. Nu har bolaget expanderat utanför Sverige och räknar med att omsätta 200 miljoner kronor inom fem år. Vanbruun ska nyligen också ha lanserat en ny sajt, som Victor Halvarsson i ett mejl till Ehandel.se beskriver som "extremt snabb".
LÄS ÄVEN: Diamantens bästa e-handelsvän tar klivet in i Norge
Totalt fick fyra företag ta emot priser under gårdagens gala i Västsverige. Samtliga går vidare till finalen i Stockholm, som äger rum den 31 januari.