Cirka 80 procent av e-handelsföretaget Rebel Walls försäljning sker idag utanför Sverige. Nu ska bolaget storsatsa och expandera ännu mer.
LÄS ÄVEN: Rebel Walls ska nå 50 miljoner – lanserar 5 nya sajter
Som ett första steg tar Rebel Walls in en ny Creative Director, Ulrika Sjövall. Hon rekryterats från Ellos där hon arbetat som designchef i nio år och varit involverad i flera stora projekt som bland annat lanseringen och utvecklingen av konceptet Ellos Home. Dessförinnan har Ulrika även haft ledande befattningar på Hemtex och Almedahls.
Vår strategi är att expandera ytterligare och därför är jag mycket stolt över att vi kan stärka upp vår organisation med Ulrika, säger Fredrik Appelqvist, vd på Rebel Walls, i ett pressmeddelande.
Nu blir hennes uppgift att etablera Rebel Walls som ett internationellt designvarumärke.
LÄS ÄVEN: E-handlare och inredningsjätte lanserar gemensam kollektion
Det känns oerhört spännande att få arbeta på den internationella marknaden, säger Ulrika Sjövall.
Bolaget ligger helt rätt i tiden med en egen designstudio och produktion under samma tak, på så sätt kan vi erbjuda specialdesignade tapeter i både stora och små serier med oerhört korta ledtider oavsett vart i världen behovet uppstår.