Ideal of Swedens försäljning av mobilskal och andra telefontillbehör har gjort bolaget till en av de snabbast växande e-handlarna i Sverige.
LÄS ÄVEN: Ideal of Swedens galna rekord: "11 order i sekunden"
Företagets framgångar har till stor del att göra med lyckade strategier för marknadsföring, inte minst med hjälp av influencers i sociala medier.
"Inspirerar miljontals följare"
Nu väljer företaget att slå sig ihop med ett riktigt mode-ess. I ett nytt samarbete med modeprofilen, bloggaren och influencern Leonie Hanne har företaget lanserat "Un Hommage à Paris", en kollektion som är tänkt att hylla modestaden Paris. Leonie Hanne har bara på Instagram två miljoner följare.
Leonie Hanne är en av världens mest inflytelserika modeprofiler. Med ett skarpt öga för färg och form skapar hon outfits och catchy innehåll på hennes sociala kanaler som inspirerar miljontals följare runt om i världen. Detta tillsammans med
hennes fantastiska karisma har bidragit till att hon idag samarbetar med varumärken som Dior, Givenchy, Chloe och vi på iDeal of Sweden är otroligt stolta över att få samarbeta med en sådan inspirationskälla, säger Raisa Räisänen, CMO på iDeal of Sweden, i ett pressmeddelande.
Den nya kollektionen lanserades under Haute Couture-veckan i Paris, då även ett speciellt lanseringsevent gick av stapeln. Kollektionen släpptes i måndags på iDeal of Swedens hemsida, samt i varumärkets egna butiker.