Den populära nordiska e-handelskonferensen NXT Nordic blir nu en del av ett nytt större koncept. Konferensen som genomförts i Oslo, fem år i rad, kommer senare i år även till Stockholm.
LÄS ÄVEN: Succéeventet expanderar – två NXT Nordic nästa år
“En nordisk plattform”
I samband med expansionen så lägger NXT fröet till en helt ny plattform vid namn What’s NXT. Frida Clementz, som är marknadschef på Ehandel, berättar om årets tema för det nya konceptet.
I år har vi valt att sätta fokus på hur kundbeteendet förändras med temat The Future of Customer Behaviour. What’s NXT är en nordisk plattform där vi lyfter fram morgondagens kundbeteende med artiklar, intervjuer och frukostmöten under hela året, säger Frida Clementz.
"Ett väldigt positivt gensvar"
What’s NXT med tillhörande event finner man numera på whatsnxt.io och där kommer det alltså att publiceras utvalda artiklar och intervjuer inför konferenserna i Oslo den 4 juni och Stockholm den 17 september.
Vi flyttade NXT Nordic till arenan Spektrum förra året och har fått ett väldigt positivt gensvar på hela konferensen. Nu hoppas vi få en riktigt bra start på NXT Nordic i Stockholm den 17 september och att få möjlighet att skapa så mycket content och kringaktiviteter under året känns väldigt bra, säger Sahra Thurdin, eventchef på Ehandel.
What’s NXT ska fungera som en kunskapsplattform under hela året och utöver de två stora nordiska konferenserna så kommer det alltså att ske en hel del mindre träffar. Plattformen ska samtidigt utvecklas under året med mer innehåll och aktiviteter, tillsammans med flera olika företag.
Vi har flera spännande dialoger med våra partners som vi kommer att presentera under våren, säger Viktoria Eklund, t.f. försäljningschef på Ehandel.