ANNONS

De går all-in på skovård på nätet - siktar internationellt

"Vi kan utveckla marknaden".

ANNONS

E-handeln växer så det knakar på alla håll och kanter. Nu kliver nästa aktör in på nätet. Det är skovårdsföretaget Paul Brunngård som nu tänder upp sin e-handel. Företaget äger varumärkena Paul Brunngård, Springyard, 52bones och Shoe Shame och har showrooms i Stockholm, Oslo och Helsingfors. Och nu är det alltså dags att gå all-in online.

Vi vet att nio av tio tycker att skor är viktigt, där det främsta man värderar är att skorna ska vara snygga och sköna. Det är precis vad vårt erbjudande levererar på genom skovård, skotillbehör och sulor, säger Ludwig Alholt, vd på Paul Brunngård AB, i ett pressmeddelande.

E-handelssatsningen bygger på SaaS-plattformen Jetshop Commerce, som ska ge snabb skalbarhet och målsättningen är offensiv.

Allt detta möjliggör en internationell expansion men också att vi kan vara med och utveckla marknaden tillsammans med alla de återförsäljare som vi samarbetar med, säger Marcus Askenbom, e-handelschef på Paul Brunngård AB.

Nils Lund
nils@ehandel.se