Är det ”proppen ur” för digitala kvitton nu? Nu satsar nämligen ytterligare tre rikstäckande kedjor på det efterfrågade fenomenet. Samtliga i trion har anslutit sig till Kwick.
Granngården är först ut och har gått live med systemet. Snart tänder också Intersport och Blomsterlandet upp på plattformen.
Att välja en digital infrastruktur är ett naturligt steg i vår process att effektivisera i både miljöaspekt och digitalisering. Med digitala kvitton tillgodoser vi dem båda, samtidigt som vi får nya möjligheter att fördjupa och öka kommunikationen med våra kunder, säger Johan Lidenmark, digitaliseringschef på Intersport, i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Jula satsar på digitala kvitton: ”Vill vara tidigt på bollen”
Kwick finns i dag på över 20 000 inköpsställen och har sett en årlig dubblering av hanteringen av digitala kvitton de senaste två åren. I dag är man uppe i en kvarts miljard digitala kvitton på årsbasis.
Anledningarna är många förstås. Miljön är ett starkt argument, men både privatpersoner, företag och samhället i stort blir vinnare när papperskvittot förpassas till historien, säger Rickard Holmén, medgrundare av Kwick.