Den första oktober så meddelade den svenska returtjänsten Reclaimit att de tagit en ny vd från Klarna, vid namn Wilhelm Hamilton. E-handelsleverantören skulle i och med vd-bytet få ett mer internationellt fokus och förstås växa vidare.
LÄS ÄVEN: E-handelsleverantören tar ny VD från Klarna
I dag meddelar Reclaimit att man lyckats locka till sig inte mindre än tre nya kunder och de är välkända aktörer. Ideal of Sweden, Triwa och Köpenhamnsbaserade Norse Project har i och med julhandeln valt att arbeta med Reclaimit för att automatisera returprocessen.
Lanseringen ska ske genom ett nära samarbete med e-handelsplattformen Centra.
Vi är väldigt stolta att få arbeta med så starka varumärken som Ideal of Sweden, Triwa och Norse Projects och att få göra det med en partner som Centra gör att vi kan bespara handlarna avsevärda kostnader och hjälpa till att skapa lojala återkommande kunder från både web och butik, säger Reclaimits vd Wilhelm Hamilton i ett pressmeddelande.
“Automatiserar det kundtjänsten fått göra”
Klocktillverkaren Triwa kommenterar även den nya tjänsten:
Vi på Triwa har länge letat efter ett verktyg för att förbättra upplevelsen för våra kunder och underlätta returhantering för vår egen personal och har med Reclaimit funnit ett verktyg som automatiserar mycket av det vår kundtjänst tidigare hanterade samtidigt som kundupplevelsen har förbättrats, säger Triwas ekonomichef Didrik Wachtmeister.
Reclaimit ska sedan starten hanterat över 16 miljoner returärenden.