ANNONS

"Vi överträffade våra ambitiösa mål med bred marginal"

David Schneider
Foto: Zalando

Cyber Week-satsningen blev en succé för Zalando.

ANNONS

I början av förra veckan så meddelade Zalando att de var mycket tidigt ute med Black Friday-firandet i år. De körde en 12-dagarsrea och planerade samtidigt att slå förra årets rekord på 4200 beställningar per minut, under den mest intensiva perioden.

LÄS ÄVEN: Zalando ska slå 4200 beställningar per minut

Detta var tydligen inte så svårt att åstadkomma då modejätten nu meddelar att de nådde 7200 order per minut “at peak times” under Cyber Week.

20 procent via modeplattformen

Företag ska samtidigt ha lockat in 840 000 nya konsumenter under kampanjperioden och volymökningen, jämfört med fjolårets siffror, landade på 32 procent.

Vi är stolta över att kunna meddela att vi överträffade våra ambitiösa mål med bred marginal, säger Zalandos medgrundare David Schneider i ett pressmeddelande, och tillägger:

Framgången för årets Cyber Week markerar ytterligare en milstolpe för vår tillväxt, vår omvandling till en plattform och ytterligare ett steg mot vår vision att bli utgångspunkten för mode.

Tredjepartsäljare på Zalandos modeplattform stod för 20 procent av omsättningen under årets Black Friday-period. Modejätten meddelar också att de mest sålda produkterna var svarta leggings, t-shirts med tryck och svarta sneakers.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se