Nätapoteket Meds vill utmana och på sikt gå förbi de stora drakarna. Och det går i alla fall i rätt riktning. Årets Black Week blev något av en succé.
Vi sålde fem gånger mer än under en normal dag och tre gånger mer jämfört med förra årets Black Week, berättar Marika Baltscheffsky, marknadschef på Meds, för Ehandel.
Trots att förhoppningarna var stora, så blev utfallet ännu bättre.
Vi slog redan högt ställda förväntningar, trots detta är vi mest av allt nöjda med att vi har levererat ut allt i tid. Till och med de många hundra expressleveranserna på 1-2 timmar.
Vilka produkter sålde bäst?
Det varumärke som sålde bäst var Dermalogica, från vårt växande utbud av professionell hudvård. Vi såg även att försäljningen av Xlash och Clean Eating var skyhög.
Hur har ni marknadsfört er för att dra trafik under Black Week?
Vi har marknadsfört Black Week digitalt, främst på YouTube, där vår Black Week-film med Måns Zelmerlöw fick över 400 000 visningar på en dag vid lansering i måndags. Men vi har även marknadsfört oss på sociala medier och via vårt nyhetsbrev.
Meds omsatte 25 miljoner kronor förra året och räknar i år med att nå minst 100 miljoner kronor. Måns Zelmerlöw är inte bara ambassadör och ansiktet utåt, utan även en av investerarna bakom nätapoteket.