Den enes död, den andres bröd, lyder ett gammalt talesätt. Det har Estore tagit fasta på. När Elgiganten drabbades av en kö-chock passade Estore på att kuppa. Vid en google-sökning på ”Elgiganten kötid” dyker nämligen följande annons upp:
Tröttnat på att vänta? Vi har ingen kötid på Estore. Black Friday – upp till 50%.
Elgiganten plågas fortfarande av väntetider och det passar nu konkurrenter på att profitera på.
Det är smart realtidsannonsering på en superaktuell sökning med noll annonsörer på, Estore är ensam på sökordet och klicken kostar nästan ingenting, säger Karl Lindberg på AdRelevance, som tagit fram annonsen.
LÄS ÄVEN: Åtta containrar för att överleva Black Friday - ska dra in miljoner
Estore har inte bara annonskuppat, utan också haft en intensiv säljdag. Jämför man med samma period förra månaden har antalet order ökat med 296 procent och konverteringsfrekvensen är upp 86 procent, meddelar Jimmy Tieu, ägare och vd på Estore.