Hållbarhetsfokus och rea-stopp eller kampanjer med hopp om att sälja så mycket som möjligt? Eller kanske den tredje varianten - att ha öppet som vanligt men skänka delar av försäljningen till välgörenhet?
Black Friday har kommit att bli en period då handeln delas upp i flera läger, och så gott som alla butiker har fått välja vilken sida i debatten de vill stå på. Men det finns också exempel på företag som kombinerar lite av varje när det kommer till hur Black Friday ska uppmärksammas. Ett sådant är Intersport, som i år byter ut "Black Friday" mot sin egen variant "Sports Friday".
Enkelt förklarat handlar det om att kombinera kraftiga rabatter med att skänka pengar till föreningslivet. Och det är knappast tal om att hålla igen på kampanjandet - redan nu pågår nedräkningen på Intersports Sports Friday-vecka, som drar igång nu på måndag.
Vi har ett tydligt mål om en köpupplevelse i världsklass varje dag. Inför Black Friday, eller Sports Friday som vi valt att kalla det för att ytterligare förtydliga vårt koncept, är vi extremt laddade i alla led, säger Johan Lidenmark, Chief Digital Officer på Intersport.
Angående pengarna som skänks till föreninglivet så gäller det dock bara de köp som görs av personer som är medlemmar hos Intersport. När en medlem gör ett köp i samband med Black Friday skänker Intersport tre procent av köpesumman till förenigslivet. Samtidigt får medlemmen en bonus på ett par enstaka procent som sedan kan användas till att göra fler köp hos Intersport.
Vi vet att många av våra medlemmar i Club Intersport också är delaktiga i olika föreningar runt om i landet. Vi vill ge tillbaka för allt det fina arbete som görs inom olika sporter på olika nivåer, säger Intersports vd Marcus Wibergh.
LÄS ÄVEN: Intersport: Positivt e-handelsresultat efter e-handelstillväxt på 72 procent