För drygt två månader sedan presenterade Jysk Nordic sitt räkenskapsår 2018/19 som landade på drygt 25 miljarder kronor. E-handeln, som främst stod för tillväxten under året, stod för sju procent av den totala omsättningen.
LÄS ÄVEN: E-handeln tog möbelkedjan till nytt rekord – omsatte 25 miljarder
Hela 16 procent av den nordiska koncernens helårsomsättning stod den svenska marknaden för. Jysk Sverige omsatte nära 4 miljarder kronor under det gångna räkenskapsåret, vilket är en ökning med 5,5 procent jämfört med i fjol.
Detta firar företaget med att dela med sig av pengarna till sina medarbetare. Jysks 145 butiker i Sverige får dela på 20 miljoner kronor, vilket blir cirka 138 000 kronor per butik.
Jag säger det ofta. Det är medarbetarna som gör Jysks succé och det är klart att de ska ta del av den framgång som de skapar, säger Johan Sjödin, vd för Jysk Sverige.