ANNONS

Litium beklagar e-handelskaoset: "Ser allvarligt på det"

Peder Holmberg, vd på Litium

"Förekommer fortfarande vissa störningar".

ANNONS

I morse rapporterade vi att flera e-handlares nätbutiker låg nere. Några av de företag som drabbades var Jollyroom, Teknikmagasinet, Bemz, Eleven och Nordicfeel.

LÄS ÄVEN: Jollyroom och Eleven ligger nere: ”Arbetar för fullt just nu”

Kraschen skedde igår vid 16-tiden hos e-handelsleverantören Litium som meddelade att företagets internetleverantör hade nätverksproblem. Men det var inte förrän halv tio idag som Litium skrev att de började få kontroll över situationen igen.

I samband med ett strömavbrott i Stockholm på måndagen inträffade en incident som medförde att flera av Litiums kunder fick problem med sina tjänster. Under kvällen och natten har arbete pågått för att återställa tjänsterna i full funktion, skriver företaget i ett pressmeddelande.

De flesta kunders sajter är nu uppe igen men det förekommer fortfarande vissa driftstörningar. Litium beklagar och ser allvarligt på det inträffade. En utredning kommer att genomföras för att få en full bild av det orsakerna till driftstörningen och därigenom kunna vidta lämpliga åtgärder.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap