Medan flera rapporterat om en relativt ljummen köpfest i måndags, även om "Singles Day-helgen" sägs ha gått riktigt bra, så är det inte alla som var besvikna. E-handeln Sinful, som säljer sexleksaker, berättar om en svettig måndag då försäljningen sköt i höjden.
Vi fick in lika många beställningar på en dag, som vi normalt ser på en hel månad, säger Sinfuls vd Tonny Andersen.
Detta gällde dock på den kinesiska marknaden. Företaget säljer på Alibabas plattform Tmall sedan 2018, som komplement till nätbutikerna i Danmark, Sverige, Norge och Finland. Tonny Andersen berättar bland annat att företagets svanenmärkta glidmedel ska sälja som smör i just Kina.
Räckte inte med extra lagerpersonal
Men det var inte bara högt tryck från kineserna gällande sexleksaker. Sinful rapporterar framgång även i Skandinavien.
Vi kan definitivt se att Singles Day har fått fäste i Sverige. Vi hade ordnat med extra lagerpersonal, men det räckte ändå inte. Vår lagerchef blev tvungen att ringa in extra personal under dagens lopp, berättar Tonny Andersen.
I Sverige landade försäljningstillväxten på 64 procent under måndagen, jämfört med Singles Day året innan.