Hårt arbete, långa dagar och ett starkt team har varit nyckeln till vår framgång hittills. Vi har satsat på att bygga goda relationer med både våra samarbetspartners och kunder. Dessutom har vi försökt differentiera oss med en modern och lättnavigerad hemsida, samt innovativa idéer som tilltalar en bred publik. Att vara nytänkande och möta kundernas behov på ett snabbt och enkelt sätt har varit avgörande.
Och nu, ett halvår efter starten, är det dags för bolaget att ta steget in i den fysiska handeln med en butik i Helsingborg.
Vi lever efter mottot “vi skapar fans, inte bara kunder” och tror starkt på att en fysisk butik kommer stärka vår relation till våra kunder ytterligare.
Hur ser ni på att öppna en fysisk butik i en mindre stad som Helsingborg, särskilt som ett nytt företag som ännu är relativt okänt?
Vi vill kunna exponera våra varumärken i det fysiska rummet, men också ge trygghet till kunderna att det finns en fysisk butik man kan besöka och vända sig till om man är mer bekväm med det. Butiken ska vara en plats där kunderna känner sig välkomna och upplever att vi är ett pålitligt företag som bryr sig, säger och Oskar och tillägger:
Vi ser också stor potential i Helsingborg, särskilt i stadskärnan där många saknar en köksbutik. Vi vill erbjuda något unikt och modernt som inte kräver en resa till köpcentret Väla.
Trion kommer att anställa butikspersonal specifikt för butiken, och i Båstad, där företaget har sitt kontor, är även lagret beläget.
Är er verksamhet lönsam i dagsläget?
Vi har gjort stora investeringar i butiken vilket innebär att kostnaderna kommer att vara höga i starten. Dock räknar vi med en vinstmarginal på cirka 5-7 procent, tack vare den höga tillväxten.
Kockens Redskap planerar att fortsätta sin tillväxt och skapa en stark position på marknaden. Under det första räkenskapsåret siktar trion bland annat på att nå en omsättning på 35 miljoner kronor.
Vi satsar på att upprätthålla vår höga tillväxttakt samtidigt som vi prioriterar lönsamhet. Målet är att ta in fler väletablerade varumärken, förbättra kundnöjdheten och skapa en riktigt bra butik som kunderna uppskattar, avslutar Oskar Lantz.