Av trafiken till Ehandel.se att döma är det många av er läsare som har intresserat sig för årets Black Friday-kampanj hos CDON. Företaget skulle i år slå på stort med en 24 timmars livesändning från kontoret i Malmö, där ett nytt erbjudande skulle avslöjas varje timme.
- Tanken bakom sändningen #CDONLIVE är att skapa en ny, underhållande och interaktiv dimension för kunderna i Black Friday-kampanjen, sade CDON:s chef Magnus Fredin i en kommentar när den kommande kampanjen presenterades.
LÄS ÄVEN: CDON Black Friday-satsar med 24 timmars livesändning
Vid midnatt kom sändningen igång och under morgonen har antalet tittare enligt CDON legat på mellan 20 000 och 25 000. De har bland annat fått följa CDON:s programledare som har visat upp ett antal prisnedsatta produkter i rutan. Under de tillfällen vi på Ehandel.se har haft koll på sajten har det bland annat handlat om att demonstrera ett sällskapsspel och en kaffemaskin.
Vill återkomma på måndag
När vi kontaktar Magnus Fredin för att fråga hur livesändningen har tagits emot hittills får vi dock besked om att hans företag inte planerar att delge några siffror. Han nöjer sig med att beskriva dagen som “stor och viktig”, och hänvisar till kommande kvartalsrapport för information om CDON:s försäljning.
- Vi kommer inte att dela med oss av hur det går med försäljningen i år, det gäller egentligen hela koncernen. Däremot svarar jag gärna på frågor om kampanjen och allt runt omkring om du ringer mig på måndag, säger han.
LÄS ÄVEN: CDON viker inte för det enorma trycket
CDON är ett av de svenska e-handelsföretag som var tidigt ute med att ta till sig Black Friday. Redan 2015 sålde företaget över 360 000 produkter under det dygn som Black Friday pågick.