I slutet av maj börsnoterades Shopify på New York börsen, och förutom att den kanadensiska e-handelsplattformen drog in 131 miljoner dollar, värderades bolaget till nästan 1,3 miljarder dollar. I dagarna har bolaget passat på att släppa sin delårsrapport för årets tredje kvartal, och det ser ganska lovande ut.
Under perioden kan Shopify visa upp intäkter på 52,8 miljoner dollar, en ökning med 93 procent jämfört med samma kvartal föregående år. Samtidigt säger man sig ha mer än 200 000 e-handlare i 150 länder som använder sig av plattformen, en ökning från 175 000 under årets andra kvartal.
Integrationerna haglar
Under perioden har Shopify fått till en rad nya samarbeten i hopp om att göra sin plattform ännu mer attraktiv. Bland annat slöt man ett avtal med Amazon som gjorde att användare av Amazon Webstore enkelt kunde migrera till Shopify.
Man har även lanserat integrationer tillsammans med flera stora sociala nätverk som Facebook, Pinterest och Twitter, samt inlett ett samarbete med taxi-tjänsten Uber för leverans samma dag i New York, Chicago och San Francisco.
– Även om dessa initiativ fortfarande befinner sig i ett tidigt skede, ser vi stor potential för dem att bidra till vår långsiktiga tillväxt. Flerkanalshandel är framtiden för detaljhandeln, säger Tobi Lütke, VD Shopify.