Över 500 personer har i helgen stått i kö för möjligheten att besöka Chiquelles nya flaggskeppsbutik. Modehandlaren har flyttat in i Zara Homes gamla lokaler på Westfield Mall of Scandinavia.
Den nya butiken, som har en yta på 500 kvadratmeter, slog upp portarna i lördags och redan klockan 06.00 stod över 100 personer i kö, rapporterar Chiquelles vd Pouya Boland i ett mejl till Ehandel.
Det har varit en stor, stor, stor framgång. Vi förväntade oss många besökare och mycket försäljning eftersom vi har data från våra senaste fyra popup-öppningar. Men den här öppningen överträffade alla våra förväntningar, kommenterar Pouya Boland.
När det väl var dags att öppna ska kön ha vuxit till över 500 personer. Även på söndagen var intresset så pass stort att över 200 personer valde att köa utanför lokalen, berättar Poya Boland. Många har även följt evenemanget digitalt, företagets två videor av de köande kunderna ska ha kommit upp i 30 000 respektive 45 000 visningar på Instagram.
Chiquelles team har tillbringat de tre senaste veckorna med att färdigställa den nya butiken.
Butiken har en fantastisk känsla och en väldigt exklusiv och modern touch.
Pouya Boland har tidigare beskrivit satsningen på en fysisk butik som en stor investering från företagets sida.
Det här är en av Chiquelles största framgångar hittills, avslutar han.