ANNONS

100-miljonersbolaget går från 2D till 3D: “Kommer slå på stort”

Landschefen Adnan, till vänster, med sitt team

Öppnar ny nätbutik.

ANNONS

123ink.se är välkända inom svensk e-handel och har under många år sålt skrivartillbehör online. Förra året passerade man även den magiska gränsen 100 miljoner i omsättning. Detta efter att ha haft en stabil tillväxt år till år ända sedan starten.

Nu startar bolaget dock upp en helt ny sidoverksamhet och en helt ny e-handelsbutik. Efterfrågan på en viss typ av produkter har nämligen blivit så pass stor att man valt att separera verksamheterna.

Vi har känt av en ökad efterfrågan på 3D-produkter och därför tagit ett beslut att bryta ut den delen från 123ink.se och öppna en ny webbutik, säger den svenska landschefen Adnan Kusmic Brejding.

"Stå på sina egna ben"

Den nya butiken får det passande namnet 123-3D.se och det ska vara en ordentlig satsning.

Vi kommer att slå på stort! De flesta populära 3D-skrivarna på marknaden kommer vi att lagerhålla, så att vår fina trend kring snabba leveranser följer med över till 123-3D.se också. Den massiva lagerhållningen gäller inte bara 3D-skrivare utan även ett otroligt brett sortiment när det kommer till 3D-filament och reservdelar. I princip allt kommer att lagerhållas i Sverige för att säkerhetsställa snabba leveranser, berättar Adnan Kusmic Brejding.

Vi frågade Adnan varför de valde att starta en separat butik, med allt vad det innebär.

Det finns väldigt många unika produkter inom 3D och vi kände att den rätta vägen var att öppna en separat webbshop som får stå på sina egna två ben.

Hur ser konkurrensen ut inom 3D-skrivare, vilken position på marknaden siktar ni på?

Det finns några stora konkurrenter i Sverige, och flera utomlands, men vi känner oss säkra på vår förmåga att röra om på marknaden, igen, precis som vi gjorde med 123ink.se. Vi tror att svenska konsumenter kommer se oss som en riktigt bra shop gällande allt som berör 3D.

Hur ska ni få snurr på butiken?

Vi kommer givetvis synas inom all PPC och sociala medier. Att låta våra nuvarande kunder höra talas om den nya webbshoppen är också ett viktigt steg i marknadsföringen.

Den nya e-handeln smygöppnades i dagarna och planerna är som sagt stora. 123ink vill uppenbarligen få lika stort genomslag inom 3D som de fått inom 2D.

Vi vet sedan tidigare att det finns en marknad för just 3D i Sverige och det kommer att bli kul att kliva in med stora steg, säger Adnan Kusmic Brejding.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se